انحراف بینی چه عوارضی دارد؟

آیا دچار انحراف بینی هستید ؟ و از ظاهر خود ناراضی هستید ؟

آیا بخاطر انحراف بینی مشکلات تنفسی دارید و همه از خروپف شما کلافه شده اند ؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با عوارض انحراف تیغه بینی آگاهی بیشتری یابید و با اطلاعات کافی انتخاب درست داشته باشید .

عوارض انحراف تیغه بینی

انحراف بینی علاوع بر ظاهر نا مطلبی که برای فرد به همراه دارد باعث مشکلات دیگری نیز می شود از جمله خرخر های شبانه و با دهان باز خوابیدن که به خاطر تنفس سخت بیمار رخ می دهد . خروپف های آن ها باعث آزار خود و اطرافیان می شود و همچنین باعث خوابیدن با دهان باز می شود که خود موجب آسیب رسیدن به دندان های فرد می شود و هنگام بیدار شدن ، مخاط لب و دهان خشکی خواهند داشت .

کسی که دچار انحراف تیغه بینی است معمولا به خاطر اختلالات در نوع چرخه هوایی در داخل بینی دچار خشکی مخاط بینی و دچار خون دماغ شدن مکرر می شود که خود باعث کم خونی می باشد .

این افراد عمدتا حالت سرماخوردگی دارند همچنین داشتن سینوزیت نیز می تواند به علت انحراف تیغه بینی ایجاد شود . سینوزیت در این حال برطرف نمی شود تا زمانیکه این انحراف برطرف گردد . چرا که معلول علتی است که علت آن برای ایجاد این سینوزیت همچنان برقرار است .

انحراف بینی می تواند باعث اختلالل در تکلم نیز شود به این علت که بعضی از حروف باید از بینی ادا شوند .

انحراف تاثیر زیادی در ظاهر دارد و می تواند تاثیرات منفی در اعتماد بنفس فرد داشته باشد . این انحراف باعث کاهش بویایی شده و در نوع شدید باعث نابویایی شود .

نمونه عمل بینیدرمان انحراف بینی

انحراف بینی راه درمانی دارد و آن تنها انجام عمل جراحی است . برای انحراف ، هیچ نوع درمان دارویی وجود ندارد و باید حتما جراحی شود . انجام جراحی نیز با تشخیص جراح بینی صورت می گیرد .

انحراف بینی اگر درمان نشود ؟

اگر نسبت به درمان انحراف بینی بی توجه باشید و به اختلالات به وجود آمده دقت نکنید . این مشکلات بیشتر و حادتر  می شود و اختلالات انسدادی هنگام خواب صورت می گیرد و یا آپنه انسدادی رخ خواهد داد . خروپف ها شدیدتر می شود به طوری که اطرافیان از سروصدای آن ها بی خواب می شوند . اثراتی بر  روی سیستم قلبی عروقی می گذارد که می تواند باعث فشار خون شخص شود .

کلام آخر

درمان انحراف بینی با جراحی امکان پذیر است و اشخاصی که این مشکل را دارند که می توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند . جراحی بینی علاوه بر اصلاح بینی در ظاهر می تواند از نظر عملکردی نیز ، آسیب های موجود را برطرف نماید و زندگی را برای افراد آسانتر کند . برای مشاوره های بیشتر می توانید با بهترین جراح بینی مشورت داشه باشید .