جراحی انحراف بینی در کرج

آیا از مشکلات انحراف بینی با خبر هستید ؟

آیا می دانید علائم انحراف بینی چیست ؟

با ما همراه باشید زیرا در این بخش به توضیح چگونگی انحراف بینی و هر آنچه در این زمینه باید بدانید ، می پرازیم .

عوارض انحراف تیغه بینی

انحراف تیغه بینی به جهت ایجاد اختلال در تنفس و سلامتی فرد ، او را دچار مشکلات متعدد می کند .انحراف تیغه بینی زمینه ساز مشکلات دیگر همچون عفونت سینوس ها ، درد ناحیه صورت و انتشار آن در ناحیه سر و در برخی مواقع ایجاد ظاهری ناخوشایند می شوند.

انحراف تیغه بینی را در بسیاری مواقع نمی توان با چشم تشخیص داد. تعداد بسیار زیادی از افراد درگیر انحراف تیغه بینی هستند که پس از مراجعه به پزشک جراح بینی خوب متوجه آن می شوند.

جراحی انحراف بینی

تیغه بینی چیست ؟

تیفه بینی به قسمت استخوانی و غضروفی گفته می شود که دقیقا در خط قرینه صورت قرار گرفته است. تیغه بینی دارای ساختاری استخوانی و غضروفی است که بخش استخوانی ساختاری ثابت دارد و بخش غضروفی امکان کمی حرکت را برای بنی فراهم می کند . تیغه بینی در بین حفره های بینی قرار گرفته و بر همین اساس هر گونه انحرافی در آن موجب اختلال در تنفس و .. می شود.

عملکرد تیغه بینی

تیغه بینی در خط تقارن صورت واقع شده و موجب جدا سازی دو حفره بینی از یکدیگر است . بدیهی است که در صورت عدم وجود تیغه بینی میزان هوای ورودی به داخل بینی و دستگاه تنفسی قابل کنترل و تنظیم نبود . همچنین با افزایش احتمال آلودگی هایی که در هر بینی وارد می شودند می توان کارایی دیگر تیغه بینی را این طور عنوان کرد که با جدا سازی حفره ها و کانال بینی از یکدیگر ، احتمال انتقال بیماری از سوراخ بنی به دیگری را کاهش می دهد.

علائم انحراف تیغه بینی

سینوزیت

سردرد

خونریزی بینی

خشک شدن گلو

اختلال تنفسی

خروپف هنگام خواب

کاهش حس بویایی و اختلال در آن

چه موقع انحراف بینی جراحی می شود ؟

خیلی از افراد انحراف تیغه وسط دارند و این انحراف تیغه وسط نیازی به عمل ندارد. شاید ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد جامعه ممکن است انحراف تیغه وسط داشته باشند.

مواردی از انحراف بینی در علم پزشکی عمل می شوند که عارضه ایجاد کرده باشد. ازجمله :

• بینی  گرفتگی یک طرفه داشته باشد
  • یا منجر به سینوزیت شده باشد
  • با عملکرد سینوس های بیمار را مختل کرده باشد.

بعضی اوقات انحرافات شدید تیغه وسط منجر به خونریزی بینی می شوند . برای اینکه در یک طرف بینی جریان هوا به هم خورده و آن قسمت خشک شده و در قسمت دیگر هوا بهتر رد می شود . در قسمتی که خشک شده است در اثر به هم خوردن جریان هوا به خاطر انحراف تیغه وسط ، مستعد خونریزی می شود.

هزینه انحراف بینی

انحراف بینی جزو عمل هایی محسوب می شود که اگر در بیمارستان های طرف قرارداد بیمه انجام می گیرد و زیبایی محسوب نشود. می تواند با هزینه پایین این عمل صورت گیرد که در مورد چگونگی آن و تشخیص شرایط آن باید با پزشک مربوطه هماهنگ شود.

نتیجه گیری

جراحی بینی جزو موارد مهم در امر زیبایی و درمانی چهره محسوب می شود. و افراد زیادی با انحراف بینی روبرو هستند که قصد دارند جراحی بینی انجام دهند،  لذا توصیه می شود برای انجام این حراجی با کم ترین عوارض به همراه مشاوره ، به جراح بینی خوب در کرج مراجعه نمایید.

یک × چهار =