کم خونی و جراحی بینی

آیا قصد دارید جراحی بینی انجام دهید ؟

آیا فکر می کنید دچار کم خونی هستید و برای انجام جراحی نگران شدید ؟

جراحی بینی امروزه طرفداران بسیاری یافته است و هر روزه از زن و مرد به دلایل مختلف ، این جراحی را انجام می دهند . در این بخش ما به توضیح جراحی بینی همراه با کم خونی می پردازیم و شرایط مناسب را برای این افراد ذکر می کنیم .

نمونه عمل بینیکم خونی

کم خونی یعنی گلبول های قرمز به اندازه کافی در بدن وجود ندارد تا اکسیژن را به تمامی بافت بدن برساند . کم خونی در افراد انواع مختلفی دارد و عموما ارثی هستند . کم خونی ها را بر طبق نوع آن دسته بندی می کنند . درمان کم خونی را از مصرف دارو تا بستری شدن می توان برای بیمار در نظر گرفت .

علائم کم خونی

کم خونی علائم متعددی دارد که با انجام آزمایشات لازم می توان به تشخیص درست آن رسید . خستگی ، سردرد ، سرگیجه ، رنگ پریدگی از جمله علائم شایع در این افراد است . البته ممکن است این علائم دلیل بیماری های دیگری نیز باشد که حتما با مشورت با پزشک و انجام آزمایشات می توان به قطعیت رسید .

آنمی چگونه درمان می شود؟

درمان هایی برای کم خونی وجود دارد که بستگی به نوع کم خونی متفاوت است . اگر فرد دچار کمبود آهن و اسید فولیک باشد می توان با در نظر گرفتن تغذیه مناسب در دوره مشخص ، این مشکل را بر طرف نمود و با تجویز رژیم مناسب ، مواد مغذی را به بدن بیمار رساند و بیماری را تحت کنترل گرفت . اگر کم خونی شدید باشد می توان به بیمار اریتروپوبنین و یا خون تزریق کرد تا مشکل بر طرف شود .

افراد مبتلا به کم خونی می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

افرادی که متقاضی جراحی بینی هستند ، باید آزمایشات لازم را انجام دهند . در این آزمایشات اگر Hb آن ها کمتر از ۱۰ باشد نمی توانند قبل از برطرف کردن این مشکل عمل بینی را انجام دهند . برای رفع این مشکل گاهی تزریق خون و یا مکمل های دارویی جواب می دهد و شرایط را برای جراحی مساعد می سازد .

نتیجه گیری

در نتیجه بر طبق توضیحات ارائه شده در ابتدا به دنبال وجود علائم در خود باشید و با مشاوره از جراح خود ازمایشات لازم را انجام دهید . این فکر نادرست است که اگر علائم کم خونی در شما وجود دارد ، لزوما نمی توانید جراحی بینی انجام دهید چرا که بسیاری از بیماران با تحت درمان قرار گرفتن ، توانستند آمادگی بدن خود را بالا برده و به خوبی این جراحی را پشت سر بگذارند .

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به جراح بینی خوب در کرج مراجعه نمایید .